In de werkplaats, op de bouwplaats of thuis: de Festool App is uw begeleider voor slim werken en perfecte resultaten.

Alles wat u wilde weten over de garantie all-inclusive
Garantie all-inclusive.
Wat is Garantie all-inclusive?
Met de uitgebreide services van onze Garantie all-inclusive geniet uw nieuw Festool-gereedschap de eerste drie jaar van een totale garantie.
Hierdoor kunt u zich concentreren op wat voor u belangrijk is: uw werk. Om van de services "Volledig gratis herstellingen", "Vervanging bij diefstal" en "Gegarandeerd originele onderdelen", moet u uw gereedschap binnen de eerste 100 dagen na aankoop gratis registreren.
Hoe kan ik mijn gereedschap voor de Garantie all-inclusive registreren?
U kunt uw gereedschap binnen de eerste 100 dagen na de aankoop heel eenvoudig gratis online registeren via Uw MyFestool account.
Zijn er kosten verbonden aan Garantie all-inclusive ?
Nee, Garantie all-inclusive is in het aankoopbedrag van uw gereedschap inbegrepen en daardoor voor u helemaal gratis.
De enige voorwaarde: u moet uw gereedschap binnen 100 dagen na aankoop voor de Garantie all-inclusive registreren.
Geldt Garantie all-inclusive voor alle producten van Festool?
Garantie all-inclusive geldt voor alle gereedschappen van Festool en voor andere geselecteerde producten. Een product kan voor Garantie all-inclusive geregistreerd worden als de systainer of doos voorzien is van een Garantie all-inclusive-kaart. Daarnaast kunt u ook bij de beschrijving van onze producten op onze website terugvinden of registratie mogelijk is.
Gratis herstelling.
Welke onderdelen en defecten vallen onder deze service?
Materiaal- en fabricagefouten inclusief alle reserve- en slijtage-onderdelen (vooral koolborstels, kogellagers, rubbermanchetten, accu-packs, accu-pack-oplaadapparaten, afdichtingsringen, vaste kabels en schakelaars) alsook de vereiste arbeidstijd. Een overzicht van alle reserve- en slijtage-onderdelen vindt u in onze reserve-onderdelencatalogus. Alle in de kolom "Garantie" met "Ja" gemarkeerde onderdelen worden gratis vervangen.
Krijg ik bij een reparatie een kostenraming?
Dankzij Garantie all-inclusive zijn kostenramingen niet nodig. herstellingen zijn immers gratis. U krijgt dan ook geen factuur voorgeschoteld.
De enige voorwaarde: u moet uw gereedschap binnen 30 dagen na aankoop voor de garantie all-inclusive registreren. Na het verstrijken van de garantie krijgt u voor herstellingen, waarvan de herstelkost hoger is dan 130 Euro een kostenraming. Ligt de reparatiekost lager dan 130 Euro, wordt de herstelling uitgevoerd zonder kostenraming.
Zijn er uitzonderingen waarvoor de service niet geldt?
Ja, er zijn uitzonderingen. Bijvoorbeeld als een gereedschap moedwillig vernietigd of voor industrieel continu gebruik ingezet wordt.
Alle uitzonderingen vindt u in onze garantievoorwaarden.
Waar kan ik aanspraak op maken als ik mijn gereedschap niet voor Garantie all-inclusive geregistreerd heb?
Als professionele gebruiker (met BTW-nummer) hebt u 12 maanden en als particuliere gebruiker hebt u 24 maanden recht op de wettelijke garantie. Dit geldt voor materiaal- en fabricagefouten die al bij de levering van het product aanwezig waren. Slijtage is van de wettelijke garantie uitgesloten.
Om deze reden is het belangrijk om uw gereedschap voor de Garantie all-inclusive registreren. De registratie is voor u helemaal gratis!
Vervanging bij diefstal.
Mijn gereedschap is op de werf of uit mijn voertuig gestolen. Wordt het toch vervangen?
Ook bij diefstal van uw geregistreerde machine uit uw voertuig of op de werf, binnen drie jaar na aankoop, krijgt u een nieuwe machine.
Mits betaling van een eigen kleine bijdrage. Voor apparaten uit de productcategorie Power Station geldt een afwijkend eigen risico van 1.000 € netto (excl. BTW).
Wat moet ik doen als mijn gereedschap gestolen is?
Het is belangrijk dat u zich aan de toepasselijke termijnen houdt. U moet meteen na de diefstal van uw gereedschap hiervan aangifte doen bij de politie. Vervolgens laat u uw aangifte en garantiecertificaat binnen 5 dagen na de diefstal aan uw vakhandelaar zien. Deze zal alle gegevens (factuur, garantie-registratiecertificaat en copie van de PV van de Politie) aan Festool België overmaken. Nadat we uw dossier gecontroleerd hebben, sturen we het nieuwe gereedschap naar uw vakhandelaar en kunt u het daar mits betaling van een eigen kleine bijdrage afhalen. Voor apparaten uit de productcategorie Power Station geldt een afwijkend eigen risico van 1.000 € netto (excl. BTW).
De termijn van 5 dagen is verstreken. Krijg ik toch een vervangende machine?
Helaas niet! Wij kunnen u deze service alleen aanbieden als u zich aan onze termijnen houdt.
Zijn alle diensten van Garantie all-inclusive ook volledig van toepassing op mijn vervangende machine?
Garantie all-inclusive is op uw vervangende machine van toepassing voor de resterende looptijd van het gestolen gereedschap. D.w.z. als uw gereedschap bijv. na twee jaar gestolen werd, profiteert uw vervangende machine nog voor het resterende jaar van Garantie all-inclusive. Wij voeren in dit geval de registratie voor u uit en sturen u een nieuw garantiecertificaat. Omdat elk gereedschap slechts eenmaal gebruik kan maken van diefstalgarantie, vervalt deze service voor de vervangende machine.
Gegarandeerd originele onderdelen.
Wat gebeurt er als een reserve-onderdeel binnen 10 jaar niet meer verkrijgbaar is?
Wij garanderen dat alle reserve-onderdelen nog minstens 10 jaar beschikbaar blijven, zelfs nadat Festool eventueel het apparaat uit productie zou genomen hebben.
Als we deze belofte niet na kunnen komen, ontvangt u gratis een nieuw elektrisch gereedschap ter vervanging.
Zijn er na afloop van de 10-jaar gegarandeerde beschikbaarheid geen reserve-onderdelen meer verkrijgbaar voor mijn gereedschap?
Uiteraard wel. Voor veel gereedschappen hebben wij reserve-onderdelen aanzienlijk langer dan 10 jaar op voorraad.
Ik heb een reserve-onderdeel nodig. Wat moet ik doen?
Om het juiste reserve-onderdeel voor uw gereedschap te vinden, moet u het specifieke machinetype en het onderdeelnummer weten. Deze gegevens (T-nummer en S-nummer) vindt u op het typeplaatje op uw machine en in uw garantiedocumenten. Om een bepaald reserve-onderdeel te bestellen, neemt u contact met uw vakhandelaar op.
Belangrijke aanwijzing m.b.t. het gebruik van reserve-onderdelen:
Hou er rekening mee dat alle gereedschappen van Festool omwille van de kwaliteit en de veiligheid uitsluitend door erkende werkplaatsen gerepareerd worden.
We raden aan om een herstelling direct door ons te laten uitvoeren. De wet schrijft voor dat na elke opening van de behuizing een ‘veiligheidscontrole volgens DGUV-voorschrift 3 en 4 en richtlijn DIN-VDE 0701/0702’ uitgevoerd moet worden. Deze controle mag uitsluitend door een hiertoe gekwalificeerde vakman uitgevoerd worden. Bovendien zijn er voor een correcte reparatie in veel gevallen speciale gereedschappen vereist. Elke aanspraak op garantie vervalt zodra de reparatie door een niet-erkende werkplaats of niet-erkend persoon uitgevoerd wordt. U wordt daarom uitdrukkelijk geadviseerd reparaties niet zelf uit te voeren.